lørdag den 18. juni 2011

Ufo'er fra sykurven


Et par bukser i en "nu-moderne" farve har ligget i min sykasse med ufærdige ting i mange år - mere end 10. Af en eller anden grund har jeg aldrig syet dem færdig, men nu er de færdige. Dog ikke som lange bukser, men som piratbukser med en lille knapliste i siden. De passer perfekt til min nye rosa bluse.

Når jeg nu var i gang, var der også et par tynde blå jeans, som kunne laves om til piratbukser.

De fik sat en lynlås i benslidsen. Det var for uopfindsomt bare at bøje sømrummet op.

I en kuffert har jeg siden 1995!! haft en lang cowboynederdel liggende. Dyrt mærke, flot og alt for stram i taljen, str. 38. Jeg har år efter år håbet at jeg nok skulle vokse ned i den. Da jeg havde den i hånden i år, tænkte jeg først: GENBRUG, men når jeg nu allerede var i gang med symaskinen, blev jeg kreativ. Nederdelen kunne kortes mindst 12 cm op, for den var fodlang.

Jeg tog taljestykket af, klippede det midt over og øgede med det stof, jeg havde klippet af forneden. Der skulle øges 10 cm i ! - Ups - talje: 82 cm.

Eigentlich habe ich keíne Lust mehr zum Nähen. Ein paar lange Hosen lagen schon mindestens 10 jahre zugeschnitten in einem "Nähkarton". Ich weiss nicht, warum die nie fertig wurden, aber die Farbe passt perfekt zu meinem neuen rosa Pullover. Jetzt sind die Hosen enger und knielang und mit einer Knopfleiste mit Perlmut Knöpfen versehen. Weil das so gut ging, habe ich gleich eine blaue Jeans kürzer und enger gemacht. Damit die nicht nur einen umgeschlagenen Saum hatte, habe ich einen Schlitz mit Reissverschluss und Ziersticke genäht.


In einem Koffer habe ich seit 1995 einen "Cowboyrock" in Fussbodenlänge. Teure Marke und Grösse 38. Schon beim Kauf konnte ich mich nicht richtig hineinzwängen, aber ich habe nie die Hoffnung aufgegeben, dass mir der Rock noch einmal passen würde. Jetzt habe ich es eingesehen, dass das mit Grösse 38 nichts mehr wird :-). Also habe ich den Rock um 12 cm gekürzt und aus dem Stoff den Taïllenbund hinten verlängert. Ach bin ich froh, jetzt passt der Rock - und ich kann auch noch weisse Leggings drunter tragen, wenn ich mag.

Her ser man, hvor meget jeg har øget Linningen

Hier sieht man, wie viele cm ich hinten eingeflickt habe :-)

En rigtig ferienederdel - Ein richtiger Ferienrock
Jeg skulle måske sy et bælte med dette gamle arvede bæltespænde?

Vielleicht sollte ich einen Gürtel für diese alte geerbte Schnalle nähen?

Ingen kommentarer: