søndag den 11. november 2018

100 ÅR SIDEN SLUTNINGEN AF 1. VERDENSKRIG - FAMILIE - FORTSAT

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan soldaterne kunne komme hjem på orlov fra de barske fronter, men Peter Martin har i hvert fald på en orlov haft en fajancetallerken med hjem, som han havde fået af en gammel morlille, fordi han skånede hendes familie. Den tallerken passer jeg godt på.




 Den fine fodskammel er i brug hver aften. Den har i tidens løb tabt nogle krummelurer på benene, men der er nok ikke ret mange, der har sådan en fin teaktræsskammel.Selvom jeg aldrig har kendt bedstefaderen holder jeg uendelig meget af at tænke på at han har lavet den - hver dag!



I en lille æske langt tilbage i en skuffe gemmer vi æsken med nogle medaljer og kors. Jeg bryder mig ikke om dem, for de fortæller en grim historie. I dag har jeg dog taget dem frem og har på internettet fundet ud af, hvad det er for nogle medaljer og "æreskors" for tapre krigere og enker!
Jeg har printet min research ud og har hæftet medaljerne væk i nogle mapper. Hvad skal man dog med sådan noget tingeltangel, som ens mand har betalt for med livet?



ÆRET VÆRE MINDET OM DE MANGE MILLIONER MENNESKER, SOM MISTEDE LIVET.

Ingen kommentarer: