onsdag den 18. februar 2015

Ny dampstation Tefal Express - Easy Control



At stryge er hverken min yndlings- eller stærkeste disciplin men med min nye dampstation er det  blevet nemmere - også nemmere end med den gamle dampstation af samme mærke. Dog skammer jeg mig lidt, når jeg ser det gamle strygejern, som min mor brugte og havde i flere størrelser.




Vi havde heldigvis heller ikke så meget tøj i skabene som i dag - og det var almindeligt med storvask een gang om måneden - sådan omtrent. Men tænk at skulle bruge sådan en jernklods, som tilmed skulle varmes op på køkkenets komfur - måske over gas? - Jeg husker det ikke.



Det nye Tefal Express - Easy Control

Jeg har gennem årene haft mange forskellige strygejern - de sidste 3 var hhv. dampstrygejern og dampstationer. Nu var tiden inde til en ny dampstation.


Jeg var tilfreds med den gamle Tefal Dampstation, men strygesålen var noget medtaget efter at jeg havde brugt jernet til nogle "uautoriserede" strygeopgaver, som smeltede fast på sålen. Det var nu også mere end 10 år gammel.


De første par dage var jeg ikke så glad for mit køb. Det er nemlig så nemt og simpelt at bruge, at jeg ikke kunne finde ud af at der hverken kunne indstilles temperatur eller damp. Det geniale ved strygejernet er nemlig at "Easy Control" virkelig er easy. Der skal blot hældes vand i den ret store vandtank (1,7 liter). tændes, og så er temperaturen indstillet så det passer til alt. Jernet slukker selv, når det ikke har været brugt i 8 minutter. Fint for mig, som nemt kan komme til at glemme at jeg har tændt for strygejernet.

Forleden fik jeg brug for at dampe et sæt tøj mens det hang på bøjlen - og det var en god oplevelse, fordi det gik så nemt. Jeg er så glad for strygejernet at jeg gerne vil anbefale det hvis man er på udkig efter et nyt strygejern/dampstation

Ingen kommentarer: