torsdag den 8. maj 2008

Så er Sweetie næsten sejlklar

> Sweetie med topcoated Treadmaster

Sweetie er næsten sejlklar

Vores dejlige Sweetie fylder 30 år i 2009 og er ikke nogen årsunge. Alligevel står hun så flot med sine gedigne materialer fra dengang glasfiber var håndoplagt og ret så tykt. I år skulle der gøres et eller andet ved dækket, som har skridmønster i Treadmaster - et diamantmønstret korkprodukt.


Efter en grundig afrensning stod dækket flot og lysegråt, men yderst modtagelig for blandt andet mågeklatter. Derfor skulle vi finde på en forsegling og fandt over internettet ud af at der er udviklet et produkt "Treadmaster Topcoat". Det anbefales at man maler med samme farve som den oprindelige, så det skulle være kork-farvet. Set i bakspejlet ville jeg hellere have malet med en lysegrå, men det er jo for sent nu. Vi vænner os sikkert til farven - og kan håbe at den vil falme i løbet af et par år.


Nu mangler vi blot at montere storsejlet og at sy nye gardiner. Jeg syede nye gardiner for 3 år siden, men de var af bomuld og allerede forfærdeligt falmede. Nu vil jeg købe dralon flagdug, så holder gardinerne vist vores bådtid ud. Det er utroligt, men der skal faktisk bruges 6 meter stof til de små vinduer, som indvendig er ca. 40 cm høje. Det er er mægtigt arbejde at sy dem, for de har allesammen forskellige mål - sådan er det med en båd, hvor alting runder og må tilpasses bådens facon.

Der er ikke megen tid til hygge i øjeblikket, selvom jeg har mange planer om sommertøj, der skal syes og strikkes. De timer, der ikke går med arbejde ved båden, bruges i haven, som i år har fået en tiltrængt fornyelse omkring arealet ved vores "kratskov". En ting er sikkert: Jeg bliver ikke arbejdsløs herhjemme foreløbig. Kig i min haveblog - linket finder du øverst på siden.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ingeborg altså! Jeg tror snart, at du kan ALT.
KH Birthe