tirsdag den 12. april 2011

Sjal - lige ud ad strikkepinden

Sjal efter min egen opskrift - Ingeborgs mohairsjal

Jeg har en stor spole lysegråt garn, som består af acryl og 30 % uld. Det føles lækkert blødt, så jeg ville se hvor meget garn der skulle bruges til et sjal efter min opskrift, så jeg kunne sælge noget af garnet på QXL eller i Den Blå Avis. Mønstret er ikke ret kompliceret, når først man har fundet rytmen med udtagninger i siderne og langs midten.

På et tidspunkt blev det for kedeligt med kun den lysegrå farve, så jeg satte en tynd (28/2) maskingarnstråd til. Først en blank hvid viskose, dernæst en svag rosa og en lidt stærkere rosa inden jeg sluttede af med en mørkere grå og igen en hvid viskosetråd.


Ich habe eine grosse Spule Mischgarn - herrlich weich im Griff. Weil ich einen Teil der Wolle verkaufen möchte - zusammen mit meiner Anleitung für ein Tuch, habe ich das Tuch mit der Wolle gestrickt. Als das hellgraue Garn mir zu langweilig wurde, denn das Muster ist recht einfach zu stricken, habe ich verschiedene dünne Fäden Maschinengarn in Streifen eingesetzt.

Jeg blokker altid dobbelt, hvis faconen tillader det. Så er jeg sikker på at begge sider bliver ens.


Ich blocke immer dobbelt liegend, wenn die Facon es zulässt, dann bin ich mir sicher, dass beide Seiten gleich werden - und es nimmt nicht so viel Platz


2 kommentarer:

Fríða sagde ...

nöj, hvor lækkert!
kh.fra Island
Frida

Ann sagde ...

Hvor er det smukt!