mandag den 30. august 2021

HÆKLEDE GRYDELAPPER I ALLE REGNBUENS FARVER


I de sidste måneder har jeg set rigtig mange flag i alle regnbuens farver og selvom jeg ikke hælder meget til stærke farver, harmonerer regnbuens farver bare godt med hinanden. Da jeg i min kasse med bomuldsgarner fandt nogle farver, som nærmest skreg efter at blive brugt, blev garnerne forvandlet til 3 par grydelapper, hæklet med fastmasker i forskellige faconer. 

Da jeg tog fotoapparatet frem fik jeg en ide om at min have burde have blomster i alle regnbuens farver i dag, den næstsidste dag i august, og det lykkedes næsten at finde regnbueblomster.


Selvfølgelig kan jeg hækle, men jeg er ingen ørn til at tyde hækleopskrifter, så jeg hæklede lige ud af landevejen med ud- og indtagninger.  Grydelapperne er lidt større end normalt, for sådan kan jeg lide dem.
 
Den runde grydelap er trævlet op indtil flere gange indtil jeg var tilfreds med overgangene ved runde- og farveskift. Det er stadigvæk ikke helt efter mit hovede, men bedre end på billedet nedenunder. Udover farveskiftet er der jo også ender der skal hæftes for hvert farveskift. 


Til sidst var det mega spændende om mit garn ville slå til de 6 forskellige grydelapper, men heldigvis gik det!

 

2 kommentarer:

Gunda Poll sagde ...

Ich liebe deine arbeiten. So....wow.
Rundenübergänge haben mir auch Probleme bereitet. Bei den my boshi Mützen hab ich geübt. Runde beenden, faden durchziehen, die maschen ganz groß ziehen und über den topflappen drüberziehen. Nächste farbe nehmen.

Elin sagde ...

Goddag!

Jeg arbejder ved SkiltDirect, som er et svensk/danskbaseret skilte- og etiketfirma, der fremstiller skræddersyede skilte til professionelle. Grunden til at jeg kontakter dig, er at vi er interesserede af din blog, og jeg vil så forhøre mig om du ville være interesseret i et potentielt samarbejde.
Jeg glæder mig til at høre fra dig, og få mulighed til at præsentere samarbejdet nærmere.

De bedste hilsner,
Elin.
SkiltDirect ApS.