onsdag den 31. oktober 2018

BØLGEGENSER - VARIATION

Bølgegenseren alle gerne vil eje er flot at se på, men i den originale facon er det umuligt at have en jakke på over de store posede ærmer.  At strikke med pinde nr. 9 eller 10 er heller ikke det jeg vil bruge armkræfter på. De store huller omkring bølgemønstret og ærmetilsætning bryder jeg mig heller ikke om, så jeg strikkede helt efter mit eget hovede og med andet garn og pinde nr. 6, som også er lige i overkanten, når jeg helst strikker med pinde nr.2,5.


Selvom jeg købte og downloadede opskriften endte det med at jeg kun brugte ideen til genseren.  Jeg  havde et andet maskeantal, andet opslag, anden halskant, ingen store huller omkring bølgeborten og navnlig ikke omkring ærmetilsætningen og meget smallere ærmer. Men..... den ligner!





Det blev en fødselsdagsgave til min svigerdatter 




Ingen kommentarer: