mandag den 5. november 2018

RESTESTRIK - ROSA/HVIDE NUANCER - HUESÆT

REJSEN GÅR  IGEN TIL FÆRØERNE OG ISLAND

Det kunne aldrig falde os ind at rejse til de varmere himmelstrøg og det er vi heldigvis enige om. Så  enige at vi igen har booket rejse til de koldere himmelstrøg i maj måned og det kræver varmt tøj til både sørejse og landgang. Jeg har købt en flot rosa dunfrakke i samme farve som min vest. Alle garner i passende nuancer er væltet ud af gemmerne og det blev til fint passende tilbehør.


Min nye frakke fra JUNGE har nøjagtig samme farve som den vest jeg købte fra JUNGE sidste år.


Jeg har snart strikket så mange zig-zag tørklæder at hele den kvindelige del af familien burde være forsynet. Når jeg strikker af rester i forskellige farver, skal der bruges store rester og mange nuancer, men det er sjovt at kombinere. Oftest strikker jeg af meget tyndt garn og med lyse og mørke farver  samlet til een tråd. Det giver et flot meleret udseende og man kan lave bløde farveovergange.


Sættet er ekstra lækkert på grund af den tynde angoratråd i både hvid og grå.


Oprindelig ville jeg strikke huen på 2 pinde ligesom tør-klædet, men fandt ud af at strikke på rundpinde og med indtagninger i toppen i stedet for sammenrimpning, som jeg ikke er særlig vild med.

Ingen kommentarer: