mandag den 12. november 2018

RAGLANJAKKE I RETSTRIK OG STRIBER

Min svigerdatter strikker ikke selv, så jeg fik lyst til at strikke en jakke til hende og afprøve en ide, hvor hele jakken strikkes i eet stykke op til ærmerne og derefter med bærestykke og raglanindtagninger. Jeg brugte DesignaKnits standard opskrift til raglan med personlige mål.



Designaknit 8 standard raglan


Det er ikke garn jeg mangler, så det var straks sværere at beslutte farver og deres indbyrdes forhold.
Jeg brugte et garn fra BC, som jeg tidligere har brugt til mine Falkenberg Mermaids. Det er en lækker blanding af lammeuld og silke. Hertil ville jeg tilsætte en tråd tyndt angora, som jeg havde i lys- og mørkegrå. For at få en fornemmelse for farverne strikkede jeg en lang strimmel med forskellige stribekombinationer.



Mine farveforsøg endte med disse striber



Jakkens forkanter er I-cords, strikket sammen med jakken, mens jakkens nederste kanter, hals-  og ærmekanter har en påsyet I-cord. Desværre er mine billeder hertil tabt i systemet, men jeg har et par billeder fra mine mermaids, som viser, hvordan jeg syr I-corden på. Hvis man i forvejen har styr på, hvor der senere skal sys I-cord på i afvigende farve, bliver det flottest, når første eller sidste række strikkes i I-cordens farve.








Ingen kommentarer: