lørdag den 28. december 2019

SUNDAY MOHAIR SWEATER

 Desværre er farverne på billederne blevet helt forkerte. - Jeg aner ikke om det er belysningen eller mig der har pillet ved kameraet, men i hvert tilfælde passer farverne overhovedet ikke. Sweateren er in natura smukt meleleret mørk rødbrun. Billederne kan jeg ikke lave om på nu - julegaven blev pakket inden jeg fik gennemgået billederne, så nu er der en smuk brun originaludgave og en lillabrun billedudgave. 





Bærestykket med udtagningerne er strikket i hånden, og bullen på min grovstrikker. Grovstrikkeren har kun 114 nåle, så 6 masker måtte strikkes sammen jævnt fordelt over de 114 m til hhv. for- og bagstykke. Det ses næppe. Når jeg strikker en Sunday mere af samme lækre garn, vil jeg undlade udtagning af 12 masker ved sidste omgang udtagninger i bærestykket. Det må blive ude i ærmesiden. 


Ribkanterne kunne strikkes på min mellemstrikker og alle kanter lukket af med kontrastgarn, sat på en rundpind og lukket af med italiensk aflukning.


Her har sweateren næsten den rigtige farve, men det rosinfarvede garn er nærmest lyslilla. 
...... Sket er sket - og sweateren er jo blevet fin uanset billedernes farver. Opskriften er fra Petite Knit, men jeg har måttet regne den om til en anden strikkefasthed, fordi jeg selv har komponeret garnet. 




1 kommentar:

Ellafanta sagde ...

Sikke en masse fine julegaver du har lavet