tirsdag den 12. august 2008

Langærmet Zig-Zag er færdig og fin

Vinter-zig-zaggen er færdig
Det optrevlede og omfarvede silkegarn var rart at strikke med og jeg kunne med det samme splejse de mange garnender sammen. Oprindelig var garnet i 25 grams nøgler. Jeg har valgt at strikke lange ærmer med moderat vidde forneden. Gennem hele ærmet er der strikket en retrille, som i zig-zag mønstret. Det er sikkert en favorit-sweater til vinter. Den er dejlig blød og har silkens gode egenskaber.
Der Zick-Zack mit den langen Ärmeln ist geglückt
Das Stricken an diesem Teil war reine Entspannung, wenn wir abends von unseren Renovierungsarbeiten in der 117 m2 grossen Wohnung unseres Sohnes nach Hause kamen. Die Wohnung sollte von A-Z gestrichen am 4. August abgegeben werden. Wenn die Arbeit ordentlich gemacht ist, bekommt man seinen Einschuss wieder. (2.500 €). Klar das wir das gerne für unseren Sohn machen wollten. Anschliessend haben wir dann in dem neuen (alten) gekauften Haus weitergemacht). Das war viel befriedigender, denn dort wussten wir ja, wer den Nutzen davon haben würde.
Der Pullover ist aus aufgereppelter, übergefärbter orangegelber Seide gestrickt. Damit ich sicher war, dass die Wolle reichte, habe ich einen farblich passenden Kaschmirfaden mitlaufen lassen. Das Teil musste sowieso wegen der vielen Fäden mit der Hand gestrickt werden. Ursprünglich waren es nur 25 gram Knäule.
Ich denke bestimmt, dass das mein Lieblingpullover wird - weich und kuschelig.Weil es schon mal verstrickt war und ich die Wolle etwas "misshandelt" habe, wird er sich in Form halten.





8 kommentarer:

Fríða sagde ...

ej, hvor er den blevet super flot! du er bare en örn til det der.
kh.fra Island
Frida

Merete sagde ...

Hvor er din zig-zag bliver god. Ærmerne er da også bare gode, kan godt forstå at du er tilfreds. Farven er også god til dig.

Meret

Anja sagde ...

Hold da helt op den er blevet vild god.
Du kan bare det der.

Anja

Eva sagde ...

Den är jättefin!
Eva i Lund

Ann-Grete sagde ...

Hvor er den smuk og en vidunderlig farve og den klæder dig så fint.
Mange hilsener
Ann-Grete Kbh.

Kristina Jensen sagde ...

Fantastisk fin zig-zag. Men jeg er allermest vild med din hvide Trine-zig-zag. Fantastisk halskant!!

mvh
KRistina

Bente T sagde ...

Den er vel nok flot og den klæder dig rigtig godt, dejlig farve!
Hilsen Bente T

Anonym sagde ...

Kompliment! Gefällt mir sehr gut und ist Dir sehr gut gelungen.
Ich bin froh, dass Du Deinen Blog auch in Deutsch führst, so habe ich auch eine Chance mitzulesen. Vielen Dank!

Susanne
Blog-Leserin aus der Schweiz