onsdag den 11. marts 2009

407 gram Ballerina

Færdig Ballerina og den passer perfekt

Die fertige Ballerina passt perfekt
Denne gang har jeg ikke strikket i originalgarnet, som jeg ikke synes er "sommervenligt". Mit eget garn er en blanding af Kaschmir, Merino, Viscose og Polyamid. Det er blødt og lækkert som bomuld. Jakken vejer 407 Gram og i betragtning af dens størrelse virker den fnuglet. Den bliver jeg meget glad for. Jeg har stadigvæk masser af garnet, så det næste projekt bliver sikkert et par forskellige bluser til at have under jakken. Det har været et meget sjovt strikkearbejde og jeg har været mindre end 1 måned om at strikke den. Det bliver ikke den sidste model jeg strikker.


Diesmal habe ich nicht die Originalwolle verstrickt, weil ich Shetlandwolle nicht sehr "sommerfreundlich" finde. Die Wolle stammt aus meinem Fundus und ist ein Gemisch aus Kashmir, Merino, Viscose und Polyamid. Herrlich weich und leicht. Die ganze Jacke wiegt 407 Gram, was bei der Grösse federleicht wirkt. Es hat wirklich Spass gemacht die Jacke zu stricken, und weil Februar nur 29 Tage hat, hat es weniger als 1 Monat gedauert sie zu stricken.


Forårets første solstråler titter gennem jakken

Die erste Frühjahrssonne guckt durch meine Jacke

Min Webstrikkerbroche bliver brugt flittigt

Meine Brosche ist für das dänische Webstrik-Forum geschaffen.

Im dänischen Strickforum, dem ich leider etwas untreu geworden bin, weil ich finde, das wir an einem Punkt angelangt sind, wo immer die gleichen Fragen gestellt werden und das etwas zu viel Schnick-Schnack dabei ist. Es werden dort nur Handstrick-Erfahrungen ausgetauscht. Man kan leider keine Fotos dort einsetzen, weil es eine Yahoo-Gruppe ist . Trotzdem brauche ich meine Broche mit dem Garnknäuelsymbol und dem W, das für Webstrik steht sehr oft.

Kathe Lewis, eine gelernte Goldschmiedin hat die Brosche entworfen und meine ist noch von ihr gefertigt. Leider kan Kathe nicht mehr selbst die Broschen herstellen und hat die Rechte für die Broche an einer Firma abgegeben. Kathe war kurze Zeit Mitglied im Strickforum, aber ihr war die deutsche Sprache nicht so geläufig, wie englisch, weil sie mit einem Engländer verheiratet ist. Trotzdem leite ich manchmal ihre Fragen weiter im Forum. In unserem dänischen Maschinenstrickforum ist leider auch nicht viel los.

Ich mag gerne Silberschmuck und trage die Brosche sehr oft und gerne.

6 kommentarer:

Merete sagde ...

Åh, hvor er den dog bare smuk. Sikke et arbejde
Merete

Kludemutter sagde ...

Hvor er den smuk.
Sikke farver ;)
Yt.

Pia sagde ...

Jeg er vild med din ballerina, og har før købt noget af dit skønne kashmirgarn - uha det er blødt!

Har du evt. mere til salg?

Kh Pia

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hvor er den smuk, og den klaeder dig perfekt :-)

Emil´s mor sagde ...

Jeg har med glæde læst din blog. Jeg er allergisk over for uld og vil så gerne strikke en Ballerina. Kan du hjælpe mig... hvor kan jeg finde mønstret uden garn. Med venlig hilsen susanne hansen

strikinge sagde ...

Hej jeg har ikke mulighed for at svare på anonyme indlæg. Mønstret kan ikke købes uden garn - Desværre.
mange venlige hilsner
Ingeborg