fredag den 17. april 2009

Sommer Mermaid færdig

Så blev Mermaid nr. 2 færdig. Den passer perfekt. Billeder med "indhold" følger, når jeg har fundet en fotograf. Jakken er strikket med kun 2 farver og jeg har foretaget mange tilretninger.
Die 2. Mermaid ist fertig. Die Jacke sitzt mit etlichen Änderungen im Verhältnis zur Anleitung perfekt. Fotos mit "Inhalt" kommen, wenn der Fotograf Lust hat.



Montering af ærme. Skulderens 3 retriller fortsætter i ærmet.
Einnähen des Ärmel. Die 3 Krausrippen passen mit der Ärmelmitte überein.


Skuldersømmen er ikke ret pæn, når jeg monterer efter opskriften. Derfor har jeg samlet masker op langs skuldersømmen og har strikket 3 retriller. På billedet er jeg ved at maskesy den sidste retrille til ryggens skuldersøm.
Die Schulternähte sehen nicht besonders gut aus, wenn man nach der Anleitung vorgeht. Ich habe darum Maschen entlang der Schulternaht aufgenommen und 3 Krausrippen gestrickt. Auf dem Foto nähe ich die Krausrippen mit Maschenstichen an die Schulternaht des Rücken.

Så forfærdelig var skuldersømmen - Bvadr.....
Die scheussliche Schulternaht.........

Her kan man tydelig se, hvor meget det betyder for et godt resultat at man også vasker sin strikkeprøve. Især retstrik har det med at give sig i alle mulige retninger. Ærmerne og jakkens ene halvdel er endnu ikke vasket.
Hier kann man deutlich sehen, wie wichtig es auch die Maschenprobe zu waschen, bevor man seine Ausrechnungen macht. Gerade bei Krausrippen dehnt sich das Gestrick in allen Richtungen. Meine Mapro ging deutlich in die Länge, was dann wieder etwas von der Weite nimmt.

Ærmerne har jeg snydt med og strikket på maskine. Selve pasformen er perfekt, med lidt mere vidde idet jeg har strikket rygstykket ca. 5 cm højere. Dette kræver selvfølgelig mere vidde i ærmet.

Die Ärmel habe ich mit der Maschine und dem KG gestrickt. Perfekte Passform mit weiteren Ärmeln als in der Anleitung, weil ich das Rückenteil 5 cm länger gestrickt habe.

4 kommentarer:

Helle : sagde ...

Sikke nogle skønne ting du laver, jeg har også selv strikket en del af falkenbergs modeller. Mine er ikke så flotte som dine, jeg har bare fulgt opskriften. Man kan virkelig se at du pusler om hver trøje . . rigtig rigtig flot ;-)

Anonym sagde ...

Toll, sieht perfekt aus. Die Farben gefallen mir auch sehr gut. Eine schöne Jacke hast du da gestrickt.
Viele Grüße, Silke

Amelie sagde ...

Hvor er den flot. Sikke perfekt du har arbejdet. Den jakke bliver sikkert beundret meget. Tillykke med det flotte resultat.
Amelie

Anonym sagde ...

Hallo Ingeborg
Ich staune, wunderschön ist sie geworden D E I N E Jacke.
Ich habe mir die Falkenberg Blues 3
bestellt, verstehe aber leider die Anleitung nicht ganz.
Liebe Grüsse Romi
gludo@besonet.ch