tirsdag den 14. februar 2012

Moustache til puder - og dreng

Barnebarnet Trine ønskede sig nye puder og det kom der lidt "SKÆG" ud af.
Enkelin Trine wünschte sich neue Kissen - und die haben einen Schnurbart bekommen.
Vore snart store børnebørn Trine (11 dage før 15 år) og Malthe på 11 år ville tilbringe et par dage hos os i vinterferien. Trine og jeg skulle sy puder, og Trine havde sandfarvede stofrester med fra sine gardiner. Det viste sig at der sagtens kunne blive 4 puder ud af resterne. Halvdelen af stoffet blev farvet sort og så blev det til 2 lyse og 2 sorte puder. Malthe lavede kunster imens, men hjalp også med at plukke fibervat i små bitte totter.

Unsere bald grossen Enkelkinder, Trine, fast 15 Jahre und Malthe, 11 Jahre, wollten gerne ein paar Tage von den Winterferien bei uns verbringen. Trine wünschte sich neue Kissen und hatte naturfarbene Stoffreste von ihren Gardinen dafür mitgebracht. Es zeigte sich, dass genug Stoff für 4 Kissen da war und wir haben die eine Hälfte schwarz gefärbt. Daraus haben wir dann die 4 Kissen genäht. Währenddessen hat Malthe sich mit seinem I-Pad vergnügt und sich einen Bart angelegt. Der Junge ist immer sehr einfallsreich!


Vi legede lidt med papir og saks for at finde den rigtige størrelse og facon
Wir haben mit Papier und der Schere gespielt um eine schöne Form zu  finden

På resterne blev der foretaget "prøvesyning" af de med vlieseline
forstærkede "SKÆG"
Ein Probenähen um die richtige Einstellung zu finden


Malthe sad stille i et hjørne med sin I-Pad og da han så op,
 opdagede vi at han havde tillagt sig et skæg :-?

 Malthe sass in einer Ecke mit seinem I-Pad und als er
 aufguckte, hatte er sich einen Bart zugelegt :-)


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

flotte puder! det ligner næsten den jeg lavede af reststoffet du gav mig! :)

Anonym sagde ...

hilsen cille