onsdag den 30. april 2014

Huer og tørklæder


Peter havde i forvejen et tørklæde i orange/mørk pink, men kunne godt bruge en anden hue end den sædvanlige blå/hvid stribede sejlerhue. Heldigvis havde jeg nogle rester i ren kamgarn i samme kvalitet som tørklædet.

Peter hatte schon den Schal und weil ich noch andere Farbreste in der Kammgarn Qualität hatte, hat er jetzt eine schöne bunte Mütze und mal etwas Anderes als die  blau/weiss gestreiften Seglermützen..


Passende til min dueblå/grå dunvest har jeg strikket et sæt med halstørklæde og to forskellige pandebånd.
Garnet er viklet på min Daruma Twister med lys grå angora + 2 tråde blågrå merino. Den mørke del med mørkegrå angora og 2 tråde blågrå angora. Den hvide angora er viklet med en enkelt tråd viscose. Utrolig lækkert at have på.

Zu meiner Taubenblauen Daunenweste habe ich dieses passende Set mit Schal und 2 Stirnbändern gestrickt.
Die Wolle ist Angora + Merino, getwistet mit dem Daruma Twister. Das weisse Angora Garn wurde mit einem Faden Viscose verstrickt. Ein unglaublich schönes und weiches Set 



Pandebåndene har jeg strikket i henholdsvis rib - 1 ret - 1 vrang på tværs, mens det hvide angora pandebånd er strikket på langs. Pandebåndene er ekstra lækre fordi de er forede med et tyndt lag Thinsulate, som giver en smule Volumen.

Sie Stirnbänder habe ich einmal im Bündchenmuster quer gestrickt, und das weisse Stirnban der länge nach.
Das ist einfacher, denn man kan ja etwas reppeln, wenn es nicht passt. Also lieber zu lang als zu kurz stricken. Damit die Stirnbänder "De Luxe" sind, habe ich sie mit einer dünnen lage Thinsulate gefüttert. 

Ingen kommentarer: