onsdag den 30. april 2014

Stærke kontraster - en silkejakke


I et anfald af letsindighed købte jeg for flere år siden 300 gram af den pinkfarvede tykke silke. Det har ærgret mig længe, for hvor langt rækker 300 gram silke, når det er så tykt? Jeg indrømmer at farven er hidsig, men så kom jeg i tanker om at striber i pink/hvid/sort måske kunne mildne den pink farve lidt - og så kunne det være flot til sorte bukser og hvide eller sorte T-shirts. Det endte med at jeg havde halvdelen af det pink garn tilovers. Den sorte og hvide silke var fra mit "lager". Jeg er faktisk helt glad for denne kombination og tænker at jeg strikker en top uden ærmer af den resterende pink farvede silke. Er der ikke nok garn, kan jeg altid strikke ryggen i sort silke.

Aus purem Leichtsinn - und "haben wollen" habe ich vor einigen Jahren 300 g Pink Seide gekauft, die zudem noch so dick ist, dass ich die Jacke mit dem Grobi gestrickt habe. Ich wusste nie so richtig was ich mit der Seide anfangen sollte, dachte, dass es weder für etwas Halbes oder Ganzes reichen würde. Dann bekam ich die Ide, die Seide mit schwarzer und weisser Seide in breiten Streifen zu verarbeiten. Das mildert die Pinke Farbe sehr. Fertig gestrickt, bin ich sogar froh zu der Jacke. Dabei habe ich nur die Hälfte der Pinken Seide verbraucht. Es ist also noch genug für einen Top übrig - und wenn nicht, kann ich die Vorderseite Pink und den Rücken schwarz stricken.







3 kommentarer:

Lis sagde ...

Hvor er den bare flot.
Sikke en farvekombination. Den er elegant at se på, synes jeg. God ide med kombi sortebukser, bluse og cardigan og en rigtig fin ide med en pink top.

Kh. Lis

Madam Munch sagde ...

det er så flot og gennemført det du laver, en nydelse at se dine færdige arbejder.

Helen sagde ...

Flot, og god tur...