onsdag den 3. juni 2015

SANG MED SKJULER TIL EN KAJAKROER


Traditionen tro,  skal Malthe selvfølgelig også have sin egen personlige sang på denne dag, som han har glædet sig til så længe. I god tid forinden havde jeg klippet og hæftet "åre-blade", men sangen var jeg længe om at skrive, selvom jeg havde bestemt melodien, som skulle være: "Sejle op ad åen", for det er jo der, han tilbringer de fleste af døgnets timer.


Der var inviteret 42 gæster, så det var mindst 84 åreblade der skulle klippes. Til gengæld var senere nemt at rulle sangene på den lange led og lukke dem med årebladene, så de blev til pagajer. 

En glad Malthe lykønskes af sin søster Trine udenfor Sct. Nicolai Kirke i Vejle.

Skærbæk Lystbådehavns lokaler er lyse og har plads til 60 personer. Herfra er der udkig over hele lystbådehavnen. Jeg havde lovet at stå for borddækning og dekorationer aftenen før. Menuen stod Grill-Catering fra Brabrand for: Rejecoctail, Grillstegt pattegris med diverse salater og flødekartofler m.m. Gemalen og jeg lavede min specielle frugtsalat til dessert. Til kaffen havde jeg bagt vaniljekranse, mandelpleskner og små stykker kransekage formet som kajakker. Konfirmanden fik overrakt en stor kajak formet at kransekageringe. Så vi havde travlt op til konfirmationsdagen. 

Vi var bare så heldige med vejret. Højt solskinsvejr - omend der blæste en kold vind. Dagen før havde det øsregnet hele dagen.


           

Til barnebarnet Cecilies konfirmation for 9 år siden havde jeg købt en 14 firkantede glasskåle til blomsterdekorationer. Her er et billede af den ene skål, som er meget større end de øvrige. På denne årstid er der ingen grund til at købe blomster, når man holder øje med, hvad der er i haven og så har man da også lov til at "botanisere" i omegnen. Til dekorationen er der brugt blå Scilla, kirsebærgrene med hvide blomster og en masse guldnælde, som gror på en tom byggegrund ved vores skole.
Dekorationerne er afstemt efter de lækre Duni servietter, som jeg havde købt på nettet.


Sangene havde jeg bare bundtet med en sløjfe om, så antallet i hvert bundt passede til et bord.


Et billede af en glad konfirmand med storesøster Trine og storebror Lasse, eller som de selv siger:
"Trip-Trap-Træsko" søskende.

1 kommentar:

Angelikas quilts and knits sagde ...

kære Ingeborg,
tillykke med konfirmanden. Det er et fint billede af den samlede flok :-) Jeg har lige læst dine indlæg om forberedelserne. Ordet opfindsom er slet ikke nok til at beskrive din kreativitet. Det er fantastisk hvordan du planlægger og fører dine projekter ud i livet uanset om det er en båd der skal lakeres, en have der skal passes, blomster der skal transformeres til fine dekorationer og en kajak der skal laves, for ikke at snakke om garn og stoffer.
Jeg bukker mig i støvet :-)

kærlige hilsner
Angelika