onsdag den 8. juli 2015

EN STOR HAVE - MIT FITNESSCENTER

Det er ikke dovenskab, der gør mig mindre flittig på bloggen, men udover vores og sønnens båd har vi også en stor have, som skal passes. Normalt skriver jeg havestoffet i min strikingeshave blog, men i dag kommer der lige et par billeder fra forårets have - og havearbejde. Vejret har bestemt ikke været med os i år, men nu lader det til at alting alligevel gror - mere end ønskeligt. Vi har ingen køkkenhave, men derimod er vores grund på 1552 kvadratmeter nærmest lagt ud som en lille park,  så der er ingen grund til at gå i Fitnesscenter.

















Hvert år lover jeg mig selv at det skal være slut med at så blomster, men det er vel lige som med garn. Man kunne jo......... og vupti har jeg gang i en masse udplantningsplanter. I år har det været den rene elendighed. Jeg har flyttet de spæde planter frem og tilbage i næsten 3 måneder - så nu er det virkelig slut! Der er forresten heller ikke  plads til ret mange blomster. De fleste bede er så tæt beplantede at de næsten kan passe sig selv. Det største arbejde er faktisk at holde planter, buske og træer nede, så de ikke tager overhånd. 
Vi har også en ret stor forhave som skal passes og det endda ret ofte. Her har jeg masser af buske, roser og lavendler. Desværre også et fortov helt uden belægning. 
Gemalen klipper græs og hække. Desværre har han en frossen skulder i år. Jeg klippede hække, men de blev ikke så fine, som når han klipper dem.

Ingen kommentarer: