onsdag den 8. juli 2015

FUND FRA GENBRUGSPLADSEN - FRANSKE HAVESTOLE

For nogle uger siden var vi på genbrugspladsen med en masse skrammel, glas, plastikpotter, pap osv. I Fredericia Kommune er der styr på genbrugspladsen - alt er videoovervåget og man må ikke tage noget UD af containerne. Men.... i metalcontaineren stod der et par meget afrakkede franske havestole af støbt aluminium. Gemalen troede at jeg var tosset, fordi jeg gerne ville have stolene. Turde ikke bare tage dem, men gik hen til en af "hertugerne" på lossepladsen og "snakkede sødt for min syge moster". Men nej, han ville miste sit job, hvis han gav lov til at jeg tog stolene ud af containeren. Så fik jeg den lyse ide at han evt. kunne sætte dem over i containeren med "Ting til Genbrugsbutikken". Den var han med på! Der blev sat en seddel med mit navn på stolene og jeg kunne dagen efter hente dem i Genbrugsbutikken nede i byen. Nu har stolene fået nyt hjem! Jeg måtte slippe 75 kr. pr. stk.





 Stolene havde helt klart set bedre dage. Det var svært at rense pulverlakeringen af stolene. Stålbørste, spartel osv. blev taget i anvendelse. Jeg har endda også banket malingen af - ligesom man banker rust. Til sidst fik de en tur med højtryksrenseren - ude på græsplænen. Det hjalp godt. Resten af malingen må blive siddende. "Det er jo ingen altertavle", som forgængeren i vores hus sagde til mig, fordi jeg ikke syntes at soklen til drivhuset var pudset særlig pænt :-)

Stolene skulle sprøjtelakeres  - først med grunder - og dernæst med en blank lak. Men hvor laver man sådan noget "svineri"? Igen måtte garagen holde for. Jeg fik lavet en interimistisk "sprøjtekabine" og så gik det fint. Den nyindkøbte støvmaske fra 3M fungerede til min fulde tilfredshed. Problemet med de billige masker er at brillerne dugger, fordi udåndingsluften kun kan slippe ud op under brillerne. Jeg må have købt en maske mere så længe der er 50 % rabat hos Sadolin. Jeg brugte næsten 2 dåser grunder og 2 dåser lak. 



Stolene skal stå på miniterassen ud for mit arbejdsværelse. Her har jeg også plantet en "NEW DAWN" rose i år. Sådan en passer utrolig flot til de grå stole. Jeg valgte den lysegrå farve fordi den er flot til rosa blomster og desuden har jeg mange grå krukker som vil passe fint til stolene.
Men hvor finder jeg et lille passende cafébord?

1 kommentar:

Unknown sagde ...

But how do I find a little suitable café table?

Ich bin sicher, das passende Tischchen findest du auch noch.
Ingeborg, ich vermiss dich schrecklich im Blog,lese aber hier kräftig mit, Gott sei Dank ist Englisch kein Problem.
Es grüßt Dich herzlich
Cheista (Nancy im Forum))