lørdag den 12. august 2006

Græskarhue

En smilende græskarhue
Jeg mangler stadigvæk at strikke både en brombærhue og en stikkelsbærhue for at have tilendebragt "bærstrikkeriet". Men pludselig syntes jeg det var sjovere at strikke en græskarhue og ungerne var vildt begejstrede ved udsigten til sådan en. Jeg har strikket 3 forskellige og ved den sidste har jeg fundet ud af at det er langt nemmere at brodere striberne på med maskesting. "Halloween"-pynten er også syet på med maskesting. Nu har jeg også strikket mig frem til de rigtige størrelser på huerne til hhv. 5-6-7 år, 8-9-10 år og 10-15 år. Der kommer et bedre billede en af de næste dage.
REKLAME: Huerne er strikket i et meget lækkert maskingarn - 5 tråde, som jeg har tvundet løst sammen. 85 % merinould extrafine, superwash. Jeg har en del garn og laver nogle " kits" med alle materialer + opskrift for 35 kr. Dem tager jeg med på Strikkefestivallen. Men du er meget velkommen til at bestille i forvejen så jeg ved, hvor mange jeg skal lave.

6 kommentarer:

Fríða sagde ...

hej Ingeborg!
hvor söde de huer er! jeg vil gerne have nogle kits til festivallen. det er jo de perfekte små gaver til födselsdage mm. lad mig få 4 kits i den næstmindste störrelse.
vi ses i Svendborg!
hilsen fra Island
Frida

Anette sagde ...

Hej Ingeborg.
Har fulgt dine forskellige huer, men den her er bedst synes jeg. Glæder mig til at se flere.
MVH Anette

Silkemor sagde ...

Hej Ingeborg

Ih, hvor er du altså flittig! Og dine bærhuer er supersøde. Jeg vil gerne bestille 2 kits af græskarrene til str 5 år. Men jeg kommer ikke med på festivallen, så vi må lige finde ud af noget andet.
kærligst Kirsten

Sus sagde ...

Hej,
Du er godt nok flittig, alle bærhuerne er søde, men den græskar er dejligst, men jeg vil give underne ret i at han er for venlig, lidt uhygge er der vel til haloween.
Glæder mig til vi ses.
Kærligst Sus

Taxastrikkeren sagde ...

Børnene har da ret! Der skal hugtænder og vilde øjne til.Mine unger vil under ingen omstændigheder gå med en bærhue - de er 24 og 28 år gamle så det er de mere modeprægede og trendy(hold da kæft det lyder dumt)ting der skal strikkes til dem.

Anonym sagde ...

Hej Inge.

Den er rigig god den græskarhue!!! Jeg vil gerne bestille nogle kit hos dig,men skal ikke med til festivalen....vi må lige finde ud af hvordan vi gør det så. Sælger du også kit til jordbær og blåbærhuen?

Mange hilsner

Pia c - Givskud
pia.c@givskudnet.dk