mandag den 5. februar 2007

Strik af Kathes multifarvede garn

Der strikkes cardigan med to tråde af det multifarvede garn. Det ensfarvede skal bruges til en ærmeløs bluse under cardiganen.
Strik med "sø-dannelse"

Jeg har været meget spændt på hvordan garnet ville se ud i strikket tilstand. Og som det ses, har det ikke været uden grund. Der skal strikkes med to tråde af garnet. Først strikkede jeg af det samme nøgle med en tråd udefra og en tråd indefra, uden hensyntagen til hvordan farverne var i forhold til hinanden. Det blev fint og jævnt fordelt. Der blev imidlertid dømt optrævling, fordi jeg måtte bruge tykkere pinde. Jeg begyndte på et nyt nøgle på samme måde som på det første jeg strikkede. Men pludselig kunne jeg se, at der nu blev et helt andet farveforløb i det strikkede. Det vil sige at jeg kunne risikere at stå med en cardigan, hvor alle dele så forskellige ud!. Om igen.
Jeg vil nu prøve at lægge de to tråde, som jeg skal strikke af med et parallelt farveforløb, for derefter at fjerne ca. 1 meter eller halvdelen af en farverapport, så garnet aldrig får f. eks. 2 blå farver til at løbe parallelt. Det bliver spændende at se, hvor mange "ommere" der skal til. Alternativet er at bryde den ene af trådene når jeg kan se at farverne kommer til at følges ad.

Dette er første forsøg, med en fin farvevariation uden sø-dannelse



Ingen kommentarer: