søndag den 21. januar 2007

Sportsweater til manden af rent kamgarn

Skiudstyr til gemalen - Sweater, halstørklæde og pandebånd
Skiausrüstung für meinen Mann - Pullover, Schal und Stirnband

Dette vintersæt ser desværre kun dagens lys når det er rigtigt koldt og det skulle det jo blive i næste uge - så frem med det. Desværre er farverne så tætte på hinanden - rust og lillarød, at det er lidt vanskeligt at fotografere uden godt lys. Strikket på maskine i norsk mønster på enkeltseng. Garnet er rent kamgarn fra Henrichsens spinderier. Og da min mand er stor - høj - ikke tyk- str. 56 , ville jeg aldrig have fundet på at håndstrikke sådan et sæt.

Pandebånd og halstørklæde

Halstørklædet er strikket i rib, 1 ret 1 vrang. Den ene halvdel i rust, den anden i lilla. Pandebåndet er strikket dobbelt bredt og har en sammensyning på bagsidens midte.

Halsbort

Som maskinstrikker har jeg læst mig til - og selv fundet ud af mange flotte måder at montere strik på. Jeg bruger de samme metoder til at montere mit håndstrik og det er måske derfor jeg kan lide at montere - fordi resultatet altid bliver godt, når jeg gør mig umage.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da op Ingeborg! Har du ikke lyst til at afholde et kursus for alle os analfabeter ud i monteringskunsten (ja, jeg regner da med, at der er flere end mig, der ku' trænge). Det er skisme flot!

Anonym sagde ...

Hallo Ingeborg! Danke für deinen netten Kommentar. Ich freue mich immer wieder, wenn ich positive Resonanz habe! Du machst aber auch tolle Sachen! Leider kann ich deine Texte nicht verstehen. Schade! Welche Wolle verwendest du zum Filzen? Das wird demnächst bei mir auch dran sein; habe die Filzwolle von Schachenmayr bestellt.
LG Karin

Silkemor sagde ...

Hej Ingeborg

Øjjjjj hvor er det et flot sæt. Kan ikke forstå hvorfor det kun bruges når det er rigtig koldt, det er en virkelig smuk sweater.

Knus Kirsten

Anonym sagde ...

men vad fin den tröjan blev, vad du är duktig