tirsdag den 26. oktober 2010

Nu skal det være - fru malermester

Loftet i mit arbejdsværelse var det eneste, som endnu havde det originale og slemt gulnede fyrretræsloft. Alle andre lofter i huset er for længe siden overgået til hvidt. Dovenskab og ulyst til at flytte de mange ting jeg har på værelset har ikke opmuntret mig til at gå i gang med opgaven, selvom malingen er købt for et par år siden. Men nu skulle det være - så længe der kunne luftes ordentligt ud mens arbejdet stod på.

Die Decke in meinem Arbeitsraum war die letzte Decke im Haus, die noch die alten vergilbten Fichtenbretter hatte. Weil mein Arbeitsraum aber so vollgepfropft ist, habe ich mich vor dem Anstreichen gescheut. Die spezielle Farbe hatte ich schon vor einigen Jahren gekauft. Endlich habe ich mich aufgerafft, so lange man noch die Fenster auf haben konnte. Decke und Wände sind gestrichen, Gardinen gewaschen, Schienen wieder angeschraubt und Schränke und Schubladen aufgeräumt. Der lange "Drinnenvorwinter" kann jetzt kommen.

Jeg har malet med en speciel slags spærrende loftsmaling, som forhindrer træets gule farve i at slå igennem. Der måtte dog hele 4 lag maling til før jeg var tilfreds. Så jeg har fået rigelig motion også med at flytte kasser frem og tilbage. Det trælse er jo som regel forarbejdet med at fjerne gardinstænger og lamper. Det gjorde det heller ikke nemmere at malingen skulle tørre 24 timer
mellem hvert lag. Men jeg fik da også både motion og hold i nakken, for der skulle males med pensel og 4 x maling til 15 kvadratmeter giver 60 kvadratmeter.
Nu kan jeg så med sindsro nyde arbejdsindsatsen - for selvfølgelig skulle væggene også have en
omgang maling, når nu lejligheden bød sig. Pudsede vinduer og vaskede gardiner + en del oprydning i skuffer og skabe . Nu kan indesæsonen godt starte.

Ingen kommentarer: