tirsdag den 21. august 2007

Når chokoladen er spist.........

Det regner skomagerdrenge
Heute regnet es - Aufräumen ist angesagt.
Bald muss der Grobstricker wieder an seinen Platz. Dazu gehört auch das ich Platz zum ablegen möchte. Also weg mit all den Platzräubern. Die Nähgarnspulen wanderten von den lustigen Stachelschweinchen (eigenes Design) in eine leere Schokoladenkiste aus Holz. Die Unterteilung habe ich aus passenden Rundhölzern eingeleimt. Das ganze kann in eine Schublade kommen.

Det skulle have været en oprydningsdag i haven, men den kom til at foregå indendøre. Udenfor regnede det skomagerdrenge og blæste en rigtig æblerasler.

Det er ved at være tid til at sætte strikkemaskinen op igen og jeg arbejder bedst med nogenlunde orden rundt omkring mig. Der skal være plads til at sætte fra, for der hører rigtig mange dimser til en strikkemaskine. Mere plads på min hylde var tiltrængt. Her fyldteMine symaskinespoler fyldte alt for meget . Vel var de gamle pindsvineholdere søde at se på, men de må nu vige pladsen for strikkegrejet.
Pindsvineholderne er mit eget design, som jeg for snart 35 år siden fik drejet hos en dygtig mand i Skanderborg. Meningen var at de skulle sælges, men der var alt for meget arbejde i dem til at prisen kunne blive fornuftig. Men der blev solgt nogle stykker i lækkert palisandertræ til guldsmede, som satte fingerringe på dem i deres udstilling.

En dejlig chokoladeæske fra Sara Jacobsen fik en ny funktion


Pålimede rundpinde fungerer som rumdelere

De gamle pladskrævende "Spolepindsvin".

Ingen kommentarer: