søndag den 26. august 2007

Fralægning og aflæggere

Lille billigt fralægningsbord - og mine jordbær
Mit lille nye fralægningsbord er billigt til salg hos JYSK. Jeg har hele to styk af dem, og pønser på et 3. Nu koster de nemlig kun en halvtredser stykket, mens de før kostede 199 kr. Bordene er ret stabile og det gode ved dem er at man kan regulere højden - og dermed tilpasse dem så de nemt forsvinder ind under f. eks. skrivebordet. Bordet hedder BERGAMO, hvis nogen skulle få lyst til sådan et.
Jordbærrene synes jeg lige jeg vil vise frem, inden de bliver spist. Vi har de sidste 14 dage høstet en lille skålfuld hver eneste dag. Det er helt utroligt hvor givtige de 3 x3 planter i amplerne har været i år. Sidste år stod de i mit højbed og ville ikke rigtig noget. Det vil de i år, hvor de som alle andre planter i mine krukker har fået en sjat gødning hver gang jeg har vandet. Jeg har allerede plantet nogle aflæggere fra til næste år.

Ingen kommentarer: