tirsdag den 17. juni 2008

Ny hvid top efter Zig-Zag princippet

Ny top i hvid bomuld til et barnebarn
Neues Top nach dem Zick-Zack Prinzip - aus Baumwolle
Dieses Mal stricke ich nur nach meiner Mapro, die ich an dem einen Träger gemessen habe. Es soll für eines meiner Enkelkinder sein. Die Zick-Zack Streifen werden enger aneinander liegen und das Top wird an dem Halsausschnitt und der unteren Kante viele kleine Zacken haben. Am Hals muss ich die Zacken irgendwie miteinander verbinden. Kommt Zeit - kommt Rat.
Normalt er jeg maskinstrikker, men det ville da være synd at sidde over en strikkemaskine i dette dejlige vejr. Haven holder sig nogenlunde selv efter den lange tørke, indendørssysler begrænser sig til lidt madlavning til os to + fryseren. Måske skulle jeg flytte en af strikkemaskinerne ud på Terassen? Men først skal jeg være færdig med denne top. Jeg strikker den efter Zig-Zag princippet, men det eneste jeg har målt og beregnet modellen efter er skulderstroppen og en overvidde på 80 cm. Garnet er ganske almindeligt hvidt blødt bomuld. Planlangt er: Zig-Zag mønster, strikket oppefra og ned. Smalle skulderstropper og mange små zig-zag striber foran og bag. Udtagningsstriberne strikkes så der dannes huller langs midtermasken. På den måde bliver der også takker i halsudskæringen, og de må forbindes til hinanden. Hvordan finder jeg ud af hen ad vejen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Åh, hun er sød i stadsen, Trine! Det passer rigtig nok godt.
VH. Birthe