onsdag den 3. november 2010

Græskar - ikke til Halloween




Græskar syltning 2010
Sådan går det, når man ikke kan få nok! Jeg havde valgt de to største græskar fra Superbrugsens kasse. Jeg havde slet ikke tænkt på at så store græskar giver nogle uhandy
skiver og at det er drøjt at "slagte" kalorius. Min opskrift er fra Tørsleffs lille grønne - den med ingefær og kanelstænger efter egen smag og inspiration.

Kürbis einmachen 2010
So ist es, wenn man den Rachen nicht voll genug kriegen kann. Ich hatte natürlich die 2 grössten Kürbissse aus dem Kasten bei Coop genommen. Dabei hatte ich nicht daran gedacht, dass die Dinger in dieser Grösse schwer zu schlachten sind - und keine handlichen Stücke ergeben. Wann werde ich wohl mal schlauer? Eingemacht in Zuckerlauge mit Ingwer und Kanel.





Græskarkerner - Kürbiskerne
Først var det meningen at jeg ville bruge kernerne til fuglefoder, men så kom jeg i tanker om at jeg tidligere har ristet dem i ovnen på 200 grader og med lidt salt. Skallerne er lidt træede at tygge på - men fiberrig kost er jo ikke at foragte. Man kan jo altid spytte skallerne ud.
Eigentlich wollte ich die Kerne als Vogelfutter verwenden. Dann fiel mir ein, dass man die Kerne bei 200 Grad im Ofen rösten kann. Etwas Salz darüber und schon ist ein Ballastreicher Snack fertig.

Ingen kommentarer: