lørdag den 16. februar 2019

JULEØNSKET ER EN KUMULUS I KID MOHAIR

Cecilie ønskede sig en KUMULUS sweater i julegave og da vi har 2 unge damer mere i familien med ca. samme mål, var det oplagt at strikke 3 KUMULUsser. 

Opskriften er imidlertid top down så bærestykket strikkes i eet stykke oppefra og ned. Det kan jeg ikke strikke på maskinen, så jeg måtte regne om på alle mål efter den købte opskrift. Det gik fint med at holde opskriftens strikkefasthed med 3 tråde Blackhill Super Kid Mohair og spænding 2 * på Brother grovstrikker 260.

Til Cecilie strikkede jeg dog også 1 mørkegrå KUMULUS i 2 tråde Ice fine Kid Mohair. Samme opskrift, samme strikkefasthed, samme spænding, fordi garnet fylder lidt mere. Desværre tog jeg ikke noget billede af den grå.


 Jeg havde købt rigeligt af den camel farvede mohair, og udover KUMULUS sweatrene brugte jeg den til striber sammen med andre kvaliteter til en anden af tidens moderne mohair sweatre. 


Varme og lette med  3 tråde Kid mohair. Det er lidt nyt med I-cord kanter i stedet for rib- eller retstrikkede kanter. I-corden strikkes sammen med de åbne masker i bullen og ærmerne. Langs udskæringen har jeg syet en separat strikket I-cord. Det gør det lidt nemmere at give halskanten den rigtige fasthed. 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej med dig. Du har vel ikke en rest at den lækre camel farvede kid mohair?? Jeg købte nemlig også en del og er gået i gang med en bluse og mangler lige præsist denne. Har ledt over alt efter en lignende farve med det er ikke lykkedes mig. Så hvis du har noget må du meget gerne maile mig eller skrive til mig på hellebrugger@mvb.net eller 20 72 04 21 med pris og hvor meget du evt. har - hvis du vil af med det. mvh Helle Brugger, Brande