torsdag den 13. juli 2006

Blåbærhue

Blåbærhue i bomuld med "lus" i maskesting
Jeg troede at det var nemmere og hurtigere at brodere lus med maskesting i stedet for at strikke dem, men nej, der blev til gengæld for trådskift mange ender at hæfte. Den eneste fordel kunne være at trådene fra lus til lus ligger lodret når man syr maskesting. Det gør måske huen en smule mere elastisk.

"Blade og stilk" i nærbillede

Det bliver lidt fummelfingret, når man efter den 2. eller 3. indtagning er nødt til at skifte fra rundpind til strømpepinde - men dog værst når man skal have strikket stilken - godt jeg ikke strikker fingerhandsker. Nu har jeg dog ofret 3 af mine eloxerede alu-pinde, som jeg har halveret og slebet fint glatte, så nu håber jeg at det går nemmere med stilkene på de næste huer, som jeg ikke har besluttet mig hvilken slags "bærhue" det skal blive. Det får I at se efter weekenden.

Ingen kommentarer: