søndag den 16. juli 2006

Ribs- eller hindbærhue?


Det blev en ribs-hue - eller hindbær-hue?
Det bliver hurtigt kedeligt at strikke mange ens ting, så til Trines hue har jeg strikket efter eget design. Om det blev en ribs-eller hindbærhue vil jeg lade Trine afgøre. Mønstret er ganske nemt, fordi der kun er 2 mønsterpinde, som gentages forskudt. Jeg har altid kaldt dette mønster for brombærmønster, men for nylig læste jeg det omtalt som Trinity-mønster i Webstrikkegruppen. Rent farvemæssigt er det svært at finde et brombærfarvet bomuldsgarn her i omegnen. Så den næste hue bliver nok nærmest en stikkelsbærhue, når jeg er færdig med at strikke en ny jordbærhue i bomuld til Lasse. Når jeg er færdig med alle huerne lægger jeg en opskrift ud. Forbeholder mig dog copyright til huerne med brombær-mønster.

3 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Hej Ingeborg
Tillykke med dine "frugthuer" jeg kan godt forstå, at børnebørnene er vilde med dem de er jo bare så seje. Flot fotograferet iøvrigt, du præsentere dem pænt.
Knus fra Bebiane

Jane sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Jane sagde ...

kære Ingeborg
Super skøn frugthue, kan du hjælpe mig med en opskriften til den.
Mvh
Jane