fredag den 20. februar 2015

ET BLOMSTERHJERTE







Bortset fra hjerteformen som jeg havde med hjemmefra, havde jeg også en stor pose afklippede lavendelskud. Jeg klippede dem lige inden vi tog hjemmefra, og håbede på at de kunne holde sig i køleskabet indtil dagen før festen. Det var en fin ide - de var meget flotte og helt friske 8 dage efter.





Alle andre blomster fandt jeg på stranden og langs sommerhusvejene. Det var rigtig dejligt at botanisere til dette formål. Dagene før havde jeg på vores spadsereture lagt mærke til de steder, hvor jeg kunne plukke mine blomster. Blomsterne blev bundet til små buketter med myrdtetråd og vokspapir for at holde på fugtigheden. Når man binder små ens buketter er det nemmere at fordele blomsterne på bunden.



Jeg var meget tilfreds med hjertet og mig selv. Det er jo ikke hver dag jeg binder blomsterhjerter. Jeg var færdig lige inden det blev mørkt - og dagen efter skulle der kun sættes roser og hvide rølliker på hjertets buer.




Åh, en duft af kaprifolie er noget af det bedste en lun sommeraften. De dufter stærkest i mørke.

Ingen kommentarer: