torsdag den 26. februar 2015

ZIG-ZAG MIT YNDLINGSSÆT

Mit dejlige vamsede tørklæde og pandebånd - ideelt til en klirrende kold vinterdag og en gåtur ved havnen i Skærbæk

 Når man er født og opvokset ved vandet har det en magisk tiltrækning - året rundt - også når sejlbåden er på land. 

Farverne er tilpasset mit overtøj. I stedet for at lade den samme farve være medløbstråd hele vejen igennem, har jeg skiftet mellem grå og hvid - og har valgt enkelte helt hvide angorastriber, som gør det ekstra lækkert.

Pandebåndet er eget design. Det er strikket med fastere ombukningskanter og er dobbelt. Derved fylder det godt omkring ansigtet - og sidder tilpas stramt.


Pandebåndet skal syes sammen til en rundkreds. Derfor starter jeg ikke med at slå masker op med strikkegarnet, men med garn i en afvigende farve, hvor jeg senere syr arbejdet sammen med maskesting.




Til sidst skal kanterne syes sammen med sting fra side til side, som vist på billedet ovenover.

Jeg har forlist det første pandebånd jeg strikkede, men var så heldig at jeg havde garn til at strikke et mere magen til. Ellers ville jeg også have været ked af det.










Ingen kommentarer: