torsdag den 26. februar 2015

ZIG-ZAG STRIK I LANGE BANER OG MANGE FARVER

Strikket af rester i kashmir og angora  

Selvfølgelig har jeg strikket i den sidste tid. Ikke så meget på maskinen, som i hånden. Allerede sidste år startede jeg med at strikke zig-zag tørklæder på strikkemaskinen. Det kan lade sig gøre, men tåler ingen sammenligning med håndstrikket zig-zag og alt for stor koncentration. Håndstrik er hyggeligere!


Min maskinstrikkede zig-zag prøve


Strikket af resterne fra 2 andre sjaler - Ice Yarns Angora 
Strikket med garn af nøgler med samme farveforløb



Der er anvendt garn med farveforløb rester af 3 forskellige farver

Kanter på tørklæder kan kun blive så flotte med en speciel "kantteknik", hvor man strikker 3 m ret  i begyndelsen af hver pind - og kun løfter de sidste 3 m på pinden løst af.

Ved det første sjal måtte jeg i starten have en markeringstråd med op. Senere gik det uden markering, men det var nødvendigt for mig at have en markeringstråd ude i siden i starten af hver retpind. Det er svært at se forskel på ret og vrangsiden.

Ps. Jeg har nogle nøgler i overskud som jeg vil sælge.

Ingen kommentarer: