onsdag den 11. januar 2017

OPSKRIFT TIL HJEMMEBAGT STENALDERBRØD

Til vores julefrokost havde jeg bagt et stenalderbrød af en færdig blanding. Det faldt åbenbart i gæsternes smag, så nu har jeg prøvet selv at blande ingredienser, sådan som jeg nu tror det kan blive til brød. Om det er billigere end en færdig blanding har jeg ikke regnet ud, men hvis man kan købe ingredienserne i lidt større portioner, er der sikkert penge at spare.



Stenalderbrød - Ingeborgs opskrift

100 g sesamfrø
  75 g solsikkefrø
  75 g havregryn - fine eller grove
  50 g hørfrø
  50 g græskarkærner
  50 g hele mandler med hinde
1 str teske salt
1,5 teske sukker
4 mellemstore æg

Bages i en smurt bageform (Jeg brugte en silkoneform) i 30-35 minutter ved 175 grader (varmluft)

Alle ingredienser røres sammen og hviler ca. 30 minutter. Så er dejen blevet fastere. Rør dejen igennem inden den kommes i formen og sættes i ovnen.


VELBEKOMME

Ingen kommentarer: