torsdag den 28. december 2006

Kærlighedsknuder - mit bilhåndarbejde

Kærlighedsknuder
Til afveksling er det rart med et nemt hækletøj. Der er ikke så mange pinde at holde styr på og ingen masker, som falder af pinden.

Kærlighedsknuder - mit bilhåndarbejde
Kærlighedsknuder er nemme at hækle og så ser det ud af noget i en fart. Starten kan være svær indtil man har hæklet de første 4-5 rækker, så går det bare derudaf. Omkring kanten har jeg først hæklet en række fastmasker, tæthed passende til garnet uden at stramme. Til slut har jeg hæklet 3 luftmasker i samme maske, 1 fastmaske i den følgende og igen 3 luftmasker. Garnet er en blød mohairblanding.

En halsklud til Trine


1 kommentar:

Tina sagde ...

WOW jeg er altså bare helt vild med de kærlighedsknuder :) Men jeg fatter ikke en brik af diverse onlineforklaringer ;) det er noget jeg må have lært en dag når jeg sidder overfor en der kan! :)

SMUKT stykke arbejde!!