søndag den 31. december 2006

Sandsæk til boksning - og min forargelse!!!

Sandsæk til boksetræning

Sækken er fyldt med 10 kg bomuldsklude
Lasse på 10 år havde ønsket sig en boksebold/sandsæk. Sådan en tingest koster mellem 800 og 1500 kr. Derfor mente han at den kunne farmor da sy til ham. Det ønske kunne jeg selvfølgelig ikke stå for, så det sagde jeg ja til. Nu kunne jeg jo bare gå ud og købe tingene der skulle bruges, men jeg har et ret stort stoflager, der gerne skal reduceres. Der var ikke nok af hverken det ene
eller det andet - og Lasse er vild med camouflagestof. Det fandt jeg en løsning på. Men hvad skal
sådan en sæk stoppes med? En søgning på nettet afslørede at der ikke er sand i en sandsæk, men derimod bomuldsklude.
Forargelsen!!
Nogle Genbrugser sælger rene bomuldsklude i sækkevis. Den Genbrugs jeg spurgte i Middelfart, havde ingen kludesække, men de havde da et par sække til storskrald, som jeg ikke skulle give noget for. De fik nu alligevel penge for dem. Og så kommer min forargelse: Sækkene var fyldt med delvis fabriksnyt bomuldstøj, med prismærker!. Desuden var der en fejlfri lang sort nappa (ægte) nederdel, flere par Wrangler og Brax bukser, foruden andet nyt tøj. Jeg sorterede blødt bomuld fra til min boksesæk og klippede det i stumper. Lædernederdelen beholdt jeg - den kan der fint syes et par tasker af. Resten lagde jeg pænt sammen. Det afleverer jeg i en anden Genbrugsbutik i Kolding. Her bliver hver ting behandlet med omtanke. Det de ikke selv kan bruge, ryger videre i systemet - men så fine ting ville aldrig ende på forbrændingen.
Jeg har haft et ambivalent forhold til det at strikke til de hjemløse. Formålet er godt, men er det umagen værd at strikke f. eks. sokker med "indbyggede varme tanker" til en hjemløs, når man (jeg) kan forestille mig hvordan sokkerne ligeså godt kunne være almindelige køb- og smid væk sokker.? Nå, nu vil jeg nødig rage uklar med nogen - inden jeg selv har øvet mig på bokse-fidusen.

1 kommentar:

nettie sagde ...

Hejsa. Flot "sand"sæk du har fået lavet. Kog mht. forærgelsen, ja, så ka jeg godt følge dig. Hvis helt nyt tøj lander på forbrændingen, hva sker der så ikke med det brugte ???
Nu ved jeg jo ikke hvilken genbrugsbutik i Kolding du tænker på, men håber da at det er den hvor min kærestes mormor er at finde hver tirsdag formiddag. For de er meget omhyggelige og glade for alt der kommer ind.
Godt nytår til dig og dine, Ingeborg.
kram fra
nettie