fredag den 15. december 2006

Tips omkring symaskine og overlocker

Samlepose til afklip
Man kan lære, så længe man lever - . I Taulovs aktivitetscenter for pensionister er der mange forhenværende syersker fra Dranella, som tilbringer tiden med at sy, dels til sig selv, men også gevinster til en stor midsommerfest. Her så jeg, hvordan de brugte en tom bærepose under overlockeren - og alt så pænt og "trevlefrit" ud omkring dem. Jeg har sat en stump rørisolation på forkanten af mit sybord. Her kan jeg sætte mine knappenåle og jeg er fri for at de smutter ned på gulvet. Det samme har jeg gjort foran symaskinen, men her har jeg sat en ½ meter målebånd, som så altid er ved hånden. Ideen til papstykket, som gør at man kan sy direkte fra en stor spole, har jeg også snuppet på "ollekolle". Det fungerer vældig godt.

Ingen nåle på gulvet og målebåndet lige ved hånden.

Papstyr til overlocktrådsspoler


Super ide - desværre ikke fra mig




1 kommentar:

Christa sagde ...

Sikke nogle fede ideer Ingeborg!
Knus Christa